13.01.2016 | Teksti Toni Perez | Kuvat Dreamstime

Asiakaspalvelun puhelut tuplaantuvat tammikuussa

Tammikuussa kaikki asiakkaamme saavat laskun, mikä lisää ruuhkaa asiakaspalvelussamme. Kun normaalisti asiakaspalvelu saa noin 2 500 puhelua kuukaudessa, määrä lähes tuplaantuu tammikuussa.

Vuoden alku on kiireisintä aikaa Turku Energian asiakaspalvelussa. Ruuhkahuippu osuu keskipäivään.

- Mikäli puhelinpalvelussamme on ruuhkaa, kannattaa muistaa myös muut palvelukanavamme, kuten sähköposti ja EnergiaOnline. Niiden kautta voi olla yhteydessä asiakaspalveluumme juuri itselle sopivaan aikaan ilman jonoja, Noora Nieminen Turku Energian Asiakaspalvelusta muistuttaa.

EnergiaOnlinessa voit kätevästi solmia sopimukset tai tehdä niihin muutoksia. EnergiaOnlinen palauteosion kautta voit lähettää lisäksi asiakaspalvelulle viestin, vaikkapa laskutukseen liittyen. Asiakaspalveluun voit olla yhteydessä myös sähköpostilla tai Facebookin yksityisviestillä. Molemmissa tapauksissa viestiin kannattaa liittää mukaan jokin oma tunnistetieto, kuten asiakas-, lasku- tai käyttöpaikkanumero tai henkilötunnus, joka nopeuttaa viestin käsittelyä.

- Käytännössä sähköpostin tai EnergiaOnlinen kautta voi hoitaa kaikki samat asiat kuin puhelimitsekin. Esimerkiksi laskun eräpäivän siirtäminen ei vaadi soittoa, vaan hoituu yhtä sujuvasti muiden kanavien kautta, Noora vinkkaa.

Asiakaspalvelu pyrkii vastaamaan yhden arkipäivän kuluessa EnergiaOnlinen kautta tulleisiin viesteihin ja kahden arkipäivän sisällä sähköposteihin. Palvelemme lisäksi henkilökohtaisesti asiakaspalvelupisteessä osoitteessa Linnankatu 65.