11.01.2017

Asiakaspalvelu ruuhkautuu tammikuussa

Vuoden alku on kiireisintä aikaa Turku Energian asiakaspalvelussa. Kaikki asiakkaamme saavat tammikuussa laskun, mikä lisää tuntuvasti ruuhkaa asiakaspalvelussa. Kun normaalisti asiakaspalveluun tulee noin 2 500 puhelua kuukaudessa, määrä lähes tuplaantuu tässä kuussa.

– Mikäli puhelinpalvelussamme on ruuhkaa, kannattaa muistaa myös muut palvelukanavamme, kuten EnergiaOnline. Sen kautta voi olla yhteydessä asiakaspalveluumme juuri itselle sopivaan aikaan ilman jonoja, asiakaspalvelupäällikkö Sari Virrankoski Turku Energian Asiakaspalvelusta muistuttaa.

EnergiaOnlinessa voi kätevästi esimerkiksi pyytää laskulle kaksi viikkoa lisää maksuaikaa.

– Olemme huomanneet, että posti kulkee välillä todella hitaasti ja ihmiset saavat laskunsa vasta juuri ennen eräpäivää. Näissä tapauksissa voi eräpäivää siirtää EnergiaOnlinessa, Sari opastaa.

EnergiaOnlinen palauteosion kautta voit lähettää lisäksi asiakaspalvelulle viestin, vaikkapa laskutukseen liittyen. Sieltä näet kätevästi myös, mistä sähkölasku on muodostunut. Samasta paikasta näet myös kaukolämmön laskut, jos sinulla on oma kaukolämmön sopimus.

– Viime vuoden marras-joulukuu olivat kylmemmät kuin samaan aikaan toissa vuonna ja sen takia lämmitysenergian kulutus kasvoi monilla marraskuussa melkein 40 % ja joulukuussakin yli 20 % vuoden 2015 marras-joulukuuhun verrattaessa. Samalla myös lämmityksen energialasku on noussut vastaavasti. EnergiaOnlinen Energiankäytön seuranta -palvelun avulla voit seurata sähkön, kaukolämmön, kaukojäähdytyksen ja pientuotannon energiankäyttötietoja yhdessä ja samassa palvelunäkymässä eli näet itse, milloin ja miten lasku on muodostunut, vinkkaa energianeuvoja Päivi Rae.

Asiakaspalveluun voit olla yhteydessä myös sähköpostilla. Viestiin kannattaa liittää mukaan jokin oma tunnistetieto, kuten asiakas-, lasku- tai käyttöpaikkanumero, joka nopeuttaa viestin käsittelyä.

– Käytännössä sähköpostin tai EnergiaOnlinen kautta voi hoitaa kaikki samat asiat kuin puhelimitsekin. Esimerkiksi laskun eräpäivän siirtäminen ei vaadi soittoa, vaan hoituu yhtä sujuvasti muiden kanavien kautta, Sari toteaa.

Asiakaspalvelu pyrkii vastaamaan yhden arkipäivän kuluessa EnergiaOnlinen kautta tulleisiin viesteihin ja kahden arkipäivän sisällä sähköposteihin. Palvelemme lisäksi henkilökohtaisesti asiakaspalvelupisteessä osoitteessa Linnankatu 65.