04.07.2016 | Teksti Mirja Arko

Energistä palvelua kolmipyöräisellä

Mikä on kolmipyöräinen, poljettava, sähköavusteinen ja näkyy hyvällä säällä Turun kaupunkikuvassa?

Se on uusin tapamme palvella eli liikkuva palvelufillari! Pyörän etuosan iso laatikko sisältää asiakasneuvojan tärkeimmät varusteet, ja pyörän selästä löytyy tietenkin energinen asiakasneuvojamme.

Paikallisena energiayhtiönä olemme mukana niin kotien kuin yritystenkin arjessa. Henkilökohtaiset kohtaamiset asiakkaidemme kanssa ovat meille tärkeitä. Viime talvena lähdimme pohtimaan sitä, miten voisimme olla lähempänä asiakkaitamme ja tarjota uuden asiointimuodon nykyisten lisäksi. 

Päädyimme lopulta ketterään ja kompaktiin sähköavusteiseen tavarafillariin, joka on myös helposti pysäytettävissä lähes mihin paikkaan tahansa. Sen ympärillä on kätevä keskustella kodin energia-asiat kuntoon asiantuntijamme kanssa. Odotamme innolla asiakkaiden kohtaamisia pyörän selässä ja antoisia keskusteluja toimintamme kehittämiseksi.

Olimme ensimmäistä kertaa liikkeellä uudella palvelufillarillamme kesäkuussa Valonian järjestämässä ViherVillitys-tapahtumassa. Matka Linnankadulta Ruissaloon sujui leppoisissa merkeissä – sähkön ansiosta. Sähköavusteinen tavarafillari on vielä suhteellisen harvinainen Turussa, joten useat ihmiset tulivat ihmettelemään pyörää.

Toukokuussa toteutetusta asiakastyytyväisyystutkimuksesta käy ilmi, että nykyisistä palvelukanavistamme puhelin on edelleen suosituin. Sähköiset palvelumme eli EnergiaOnline ja sähköposti nostavat kuitenkin tasaisesti suosiotaan.

Testaamme mielellämme erilaisia keinoja, joiden avulla energia-asiat olisi helppo hoitaa yhdellä yhteydenotolla. Uusi palvelufillarimme on yksi niistä. Myös sähköisten asiakaspalvelukanavien kokeilu tulee varmasti ajankohtaiseksi sitä mukaa kuin, mitä suositummaksi ne muuttuvat.

Ymmärrän hyvin puhelimen käytön suosion. Sähkösopimuksen tekeminen tai energialaskun selvittäminen kun ei aina ole kovin yksinkertaista. Henkilökohtaisesti asioimalla pystyt hoitamaan asiasi kerralla kuntoon ja asian kertominen voi olla hieman helpompaa kuin esimerkiksi kirjoittamalla. Siksi olenkin innoissani uudesta fillaristamme, jossa asiakasneuvojamme on käytettävissäsi kasvotusten energia-asioiden hoitamiseen. Varsinkin kun Asiakaspalvelumme sai jälleen kerran kiitosta asiakastyytyväisyystutkimuksessamme. 

Ehkä sinä oletkin jo bongannut liikkuvan palvelufillarimme ja osallistunut myös Facebook-sivujemme kilpailuun – ja jopa voittanut kylmälaukullisen Magnum-jäätelöä?

Mirja Arko

Kirjoittaja toimii markkinointipäällikkönä Turku Energiassa

 

Kommentointi

Otsikko:
Kommentti:
Nimi: